Selasa, 26 Oktober 2010

antara mimpi yang hilang dan mimpi pun pulang

MIMPI YANG HILANG
Dia yang mana Yang datang
merebut seri Bunga cintamu
Dia yang manaYang mampu
mengalihkan Rasa setiamu

Tidak kuduga semua terjadi
Kau telah ingkar janji
Lidah siapa yang manis bermadu dulu
Mungukir janji
Sumpah siapa yang telah terucap dulu
sehidup semati
Lenyaplah sudah janji-janji itu
hilang terbawa diangin lalu
Kini engkau telah pergi
Aku sendiri berteman sunyi
Semoga derita ini
Takkan terjadi kedua kali
Asalku terbang jauh melayang
Mimpi yang indah kini telah hilang
Hati siapa
Yang rela jatuh terhurai
Kerna cinta
Hati yang luka
Oh pedih didalam dada
Tiada ubatnya
Pasti nanti
Kau kan mengalami
Jangan tangisi
Cinta yg pergi


MIMPI PUN PULANG
Sumpah yang mana
Yang dapat merebut seri
Kalung cintamu
Jurang yang mana
Yang mampu memisahkan
Rasa setiaku
Takkan ke mana
Seandai di mulut
Kau tak sepenuh hati
Lidah siapa
Yang manis bermadu dulu
Mungukir janji
Wajah siapa
Berbayang seribu rupa
Meragut kalbu
Tak ke mana
Seandai di hati
Bertakhta palsu
Ragu tak henti
Moga jadi pengalaman
Dan pengajaranAntara kita
Tidak menjadi dendam
Aku takkan muram
Oh kerananya...Pedih ku buang
Mimpi pun pulang
Bersama engkau
Yang telah hilang
Dunia yang mana
Dapat kau sembunyi diri
Lari dari ku
Alam yang mana
Dapat menyisihkannya
Benar kasihku
Pasti nanti
Engkau merasai
Jangan tangisi
Cinta yang pergi


aku sebenarnya suke sgt ngan ke2'2 lagu iklim ne.mungkin sbb lirik dia ada kene mengena ngan hidup aku kot..
lagu ne wat aku jd kuat sebenarnya..wat aku lebih kenal erti sabar n wat aku lebih faham n mengerti akan makna memiliki n mencintai..bukan dendam atau iri hati..bukan jg menagih simpati.mengenali hati budi bknlah sesuatu y mudah...salah menilai sendiri y kecewa...

Tiada ulasan: